Utställning i Eskilstuna

Vi hade två juniortikar från oss på utställningen i Eskilstuna den 17 augusti. Det var Kiwi(Doris) och Kiara(Selma) från k-kullen.

Det var premiär på utställning för Selma och både matte och Selma skötte sig jättebra! Selma blev bästa juniortik(av 4 st) med jättetrevlig kritik men "bara" very good. Gladast blev vi för att båda syrrorna fick "excellent temperament" i omdömet.

Doris hade för kort päls för utställning enligt domaren. Vi blev lite förvånade för hon såg så lockig ut men när vi kikade lite noggrannare så kanske vi kunde erkänna att pälsen bara var 2,5 cm eller så..
Men Doris fick superfin kritik och placerade sig som andra bästa juniortik(av 4) så vi är nöjda med det. Hon fick "bara" very good som bedömning p ga pälsen.

Här har vi syrrorna i ringen: Tack Ola för bilder!
 
 
Det var kul att träffa Chantos valp Zindra från Perro Rizados. Jag fick pussar i ansiktet och det var lustigt att se hur himla lik Chanto hon blivit! Hon blev placerad som tredje bästa tik (tror jag det var).
 
Trassla från Tussberget kom för social träning.
sen måste jag också visa den här bilden som Ola tog på en amerikansk cocker spaniel. Så skönt att ha perros tänkte jag när jag såg den. Selma undrade verkligen vad det var för konstiga hundar i ringen bredvid med diverse täcken etc. :-)

Tack alla för en trevlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0