Rallylydnadstävling!

När Moya nästan fyllt 9 år tordes jag äntligen släpa oss till en tävlingsbana i rallylydnad. Vi har anmält oss ett par gånger tidigare men jag har hittat alla möjliga orsaker för att slippa åka. Även agilitytävling var siktet inställt på ett tag i våra liv men det är för sent för Moya nu. Hennes rygg håller inte riktigt för hoppen i den sporten längre.

Jag är ju egentligen ingen tävlingsmänniska utan tycker mest att det känns lite onödigt och skrämmande. Men jag tycker Moya har varit så duktig i både agility och rallylydnad så jag tänkte att jag kommer säkert ångra mig om vi inte tävlar ens en enda gång. Hon lever ju inte för alltid, tyvärr.

Så nu bestämde jag mig, trots att vi inte hunnit träna rally sedan före jul och inte var klar med renoveringen av ett rum hemma i källaren trots att jag borde...NU var det dags att premiärtävla!! Och det var ju roligt! Både Moya och jag hade väldigt kul! Det gick lite si och så vilket jag väntat mig, eller rättare sagt det gick nästan sämre än jag trott, för Moya var otroligt okoncentrerad och ville nosa överallt (vilket hon vanligtvis inte gör när vi tränar rally). Elina fanns i publiken och det var ju också jättekul tyckte Moya och ville springa till henne en gång. Då blev jag förvirrad och tog ett hinder fel. Tror jag..

68 p lyckades vi skrapa ihop i alla fall och det är 2 poäng under godkänt :-) Men det var ju bara en inofficiell tävling.
Elina lyckades föreviga oss när Moya nosar som mest och har som mest sträckt koppel (båda ger poängavdrag):
Älskade, älskade MOYA!!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Det var väl kul att ni gjorde debut! Jag väntade nästan 10 år med att lydnads debutera med Pablo;)

2013-02-26 @ 21:45:26
URL: http://Www.la-sirenitas.se
Postat av: Lisa & Cesar

Härligt då är debuten avklarad. Känner igen det där med nos och sånt vid debut, hundarna vill lugna sina lite nervösa förare. Nästa gång blir det bättre koncentration super söta Moya!

2013-02-27 @ 07:20:40
URL: http://perro_cesar.byethost18.com/
Postat av: Agneta & Ninka

Heja, heja, mormor Moya! Så fina ni är båda två och så duktiga ni var.

2013-02-27 @ 14:25:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0