Lite blandat

Doris har flyttat och allt verkar gå bra. Det är tomt utan henne. Hon livade upp både oss tvåbenta och fyrbenta. Lite pyssel var det med tre koppel för Doris var så busig med mycket spring i benen och varvade oss om och om igen och trasslade in kopplen i varandra.
 
 
Det är MYCKET bättre att få springa lösa :-)

Mira är skenvalpig som vanligt 9 veckor efter löp. Den här gången fick Tiger bli hennes bebis:
 
Hon bär med sig den överallt och ser olycklig ut. Och så pratar hon med den. Huu huu låter det...
Sen lägger hon den till juvret så den kan dricka mjölk.
Så olika det kan vara. Moya blir inte alls skenvalpig.
 
Det har hänt en tråkig sak också. Vi har en karl i området där vi bor som envisas med att ha sin rottweilertik lös. Jag har många gånger fått stoppa tiken när hon stormar mot oss. Tack och lov har den lyssnat på mig och stannat när jag skrikit åt den. Mira har ju tidigare blivit biten av en boxertik som jag fick slita bort från henne så jag släpper ingen lös hund med rest ragg inpå henne igen.
 
Hur som helst så kom den här tiken runt ett hörn lös och jag skrek stanna men den här gången lydde den mig inte. Mira började tokskälla och rottisen gick till anfall mot henne. Det hann blixtra till i mitt huvud att man inte ska gå emellan två hundar men jag gjorde det ändå. Jag fick tag i rottweilerns halsband och lyckades hålla henne ifrån mina hundar. Men detta resulterade i att jag själv blev biten i låret. Jag föll på knä och skrapade mig, jag har jätteont i ryggen idag. :-( Idag har jag varit och tagit stelkrampsspruta.
 

Kommentarer
Postat av: susella

Och polisanmält?
Faan på ren svenska att man inte kan få ha sina hundar ifred.
Med eller utan ragg så vill jag bestämma hur och när min hund ska få träffa andra hundar.
Hoppas du kryar på dig snabbt och att Mira inte fick några men
Kram
Susanne

2013-12-02 @ 08:29:33
URL: http://susella.wordpress.com
Postat av: Agneta & Ninka

Jättefina bilder på alla vovvar. Och bedårande rörande att se Mira dia tigern.

Men fy vad obehagligt med Rottweilern. Shame åt sådan hundägare.
Kramar
Agneta

2013-12-02 @ 12:21:40
URL: http://perroninka.blogg.se
Postat av: Kickan

Fy ja det är inte roligt när det händer sådana saker,säger som Susanne hoppas Mira klarar sig utan men,är ju så himla onödigt att det ska behöva hända.Krya på kroppen fina du<3oj va många härliga bilder du lagt in jättekul att se kram Kickan

2013-12-04 @ 10:35:13
URL: http://carizmas.blogg.se/
Postat av: Anneli o Nanna

Men söta Mira o bäbisen:) Vad förbannad man blir när sånt här händer, hoppas nu att du kryar på dig. Vi ses i Sthm !

2013-12-05 @ 09:43:40
URL: http://www.la-sirenitas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0