Enyas tur..

...att sova över hos oss. Så härlig, så glad och social. Hon hoppar upp i knät på alla människor och vill vara nära nära! Hon är ca 41-42 cm hög så hon är en liten tik men har sådan fin resning i kroppen så hon upplevs som större.

Än så länge är de bruna fläckarna mycket mörkt bruna. Vi får väl se om det varar...

Söta Enya!

Tyvärr fick Mira plötsligt jätteont i höfterna i går kväll och kunde inte hoppa upp i min säng ens. Så nu äter hon en kur med Rimaldyl (inflammationshämmande och smärtstillande) Hoppas det hjälper lika bra denna gång som förra vintern. Man ska aldrig "ropa hej" som jag gjorde i tidigare inlägg och var så glad över att Mira klarat sig så pass bra trots kylan. 

Dessutom är det en jobbig period just nu när all energi går åt till ett sjukdomsfall i familjen. 

Men för att komma i lite bättre sinnesstämning innan jag ska lägga mig så letar jag fram lite bilder från en härlig skogspromenad här om dagen. Det är fint med snö tycker jag, trots att jag är helt utmattad av all skottning just nu!



Moya, Mira och Enya följer efter Per


Enya, Mira och Moya


Moya hittade en jättestoooor pinne som hon ville mörda!




Galna, busiga hundar!


En till poseringsbild. Lite djup snö där på Moyas kant :-)


Det skymmer tidigt fortfarande...godnatt!

Kommentarer
Postat av: Susanne och Ella

Hon är så fin, Enya :)

Kände nästan inte igen henne nu när hon är kortklippt. Hoppas få träffa henne nästa vecka i Kungsör.

Visst är det vackert med all snö, bilder ger mycket till själen eller hur.

Sköt om dig och de dina

kram

Susanne

2011-01-08 @ 16:38:44
URL: http://caramella.eldea.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0