Rallylydnad

För flera år sedan gick jag en rallylydnadskurs med Moya och jag tycker det är den roligaste hundsporten efter agility. Lite dåligt med träning har det blivit det senaste året men nu när man ordnat en tävling i rallylydnad på den stora träffen i Gränna (3 september) så blev jag lite sugen på sporten igen. Plötsligt så hade jag anmält mig och Moya till tävlingen och fick lite panik för att jag inte tränat på länge. Så igår kväll gick jag ut på ängen med henne och försökte repetera momenten (utan skyltar). Och hjälp! hon kom inte ihåg så mycket som jag hoppats! Inte ens paradnumret sätta framför och så backar jag stegvis och hon sätter sig vid varje stopp... Så nu får jag ligga i om jag ska tordas tävla. Fast å andra sidan spelar det ingen roll om vi diskar oss heller...

Kommentarer
Postat av: Anneli

Kul att ni törs;) Kanske ska anmäla mig med Pablo o Wilda också..har gått en kurs men kommer nog inte ihåg skyltaran:-)

2011-08-18 @ 20:06:09
Postat av: Susanne och ELla

Jippi, klart ni vågar. Vi ska också ställa upp :) och vi har varit på 4 timmars introduktion. Så det kommer säkert gå jättebra, not.

Skyltarna går att hämta på www.SBK.nu och där finns också en momentbeskrivning om man behöver.

Vi ses

Susanne och Ella (som bara får hänga med på mattes tokigheter)

2011-08-19 @ 15:18:21
URL: http://caramella.eldea.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0