Mira livräddar

Våra vattenhundar kan ju ta ett sim- och livräddningsprov (SoR). Detta gjorde Moya för många år sedan i Gränna. Jag tror hon var en av de första perros som tog detta prov faktiskt för det var första året det ordnades i Gränna och då var det en till hund förutom Moya som klarade detta.

Mira har knappt velat simma hittills men utvecklats otroligt i vattnet som jag berättat tidigare. Därför testade vi nu i sommar om även hon hade detta med livräddning i sina gener och det hade hon :-)

Matte "livräddas". Jag går ut först i vattnet och sedan ropar jag hjälp och hundarna simmar direkt ut. Jag tar tag i Miras ljumskar och hon drar in mig till land. Moya ville också vara med och livrädda matte men hon fick nästa gång :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0