Bolibompa-Dina

Idag när jag hämtade hundsport i brevlådan och läste den blev jag väldigt överraskad. Dina, Bolibompahunden, hade en helsida där hon berättade om sitt jobb med husse Johan Anderblad i studion. Det som också var lite lustigt var att jag skrev det här inlägget (utan detta textstycke) i morse innan jag sett hundsport :-) Här är en bild på Johan och Dina i studion:


Ikväll är det dags igen för Dina att vara med i tv-studion i barnprogrammet Bolibompa. Igår fick vi en ny bild på henne från jobbarsoffan.


Så här såg det ut när hon var valp i studion:


Och här är Dina på promenad:


Dina är den enda av alla våra svarta valpar som har tappat sin kolsvarta färg. Och vi såg faktiskt redan när hon föddes att hon inte var lika svart som sina syskon . Hon kommer nog bli helt stålgrå när hon har skiftat färdigt. Jag har alltid varit förtjust i silvergrå pudlar och grå pumis så jag tycker det är charmigt :-)

Perrons färg är ju väldigt spännande. Det känns som att det är mer ovanligt än vanligt att en perro får behålla sin färg från valpstadiet när den blir vuxen.

Kommentarer
Postat av: Dina

Haha... "stålgrå", det ska bli intressant... ;-)

2011-04-14 @ 12:58:56
Postat av: Gunilla

Vill nog påstå (med 15 års erfarenhet) att de behåller sin svarta färg):)

men det har väl ingen betydelse Dita verkar vara en

härlig hund:) oavsett färg!

2011-04-14 @ 21:48:34
URL: http://www.aqualines.se
Postat av: Susanne

Jag har ju bara 6 års erfarenhet, men jag vill ändå påstå att de visst tappar färg. Även Aqualineshundar, eftersom Bella faktiskt aldrig varit kolsvart. Från början var hon brunsvart men med åren har hon blivit grå på svans och ben. Även hennes valpar tappar färg, så det verkar vara synnerligen ärftligt.

Bella är - liksom Dina - oavsett färg en underbar hund! Färgen har ingen betydelse, man älskar sin hund precis som den är!

2011-04-15 @ 15:47:21
URL: http://www.aberlours.se
Postat av: Kickan

Hej !va kul o se..det är poppis bland barnen har jag hört när hon är med i programmet..ja det är verkligen härliga små lockiga hundar..Pixi här i byn är jämt stålgrå över hela kroppen..han är en kanon snygg kille:)

synd att det inte blev små valpar den här gången..ha ett härligt lov..kram Kickan

2011-04-16 @ 13:17:38
URL: http://carizmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0