Mattes vovvar

I morse när jag vaknade låg Moya sked med min mage och Mira låg mer eller mindre PÅ min rygg och snarkade mig ljudligt rakt in i örat. Själv låg jag som en hotdog mellan mina två dogs. Det skulle ha blivit en bra bild till fototävlingen som perroklubben anordnar "perron i vardagen" om någon hade funnits där som hade kunnat ta ett foto på oss :-) Per hade redan åkt till jobbet och ungarna sov så klart, det är ju lovvecka. Tänk, jag som ALDRIG skulle ha en hund i sängen men Per kunde inte motstå Moyas bruna bedjande ögon när hon var valp och på den vägen är det... nu kan jag inte föreställa mig att INTE ha mina hundar i sängen. Tänk, så man kan ändra sig!

Puss på matte

Miras päls i ansiktet har blivit annorlunda. Det kanske syns på bilden ovan. Det växer liksom inte ut på nosen och på hjässan lika bra som tidigare. Det ser ut som att man klippt fram hennes ögon men det gör vi inte. Jag tycker också att pälsen känns lite sprödare och torrare där. Vi testade henne för thyroidea men det var det inte, vi behandlade henne mot noskvalster utifall det skulle vara det, sen gav vi henne omega 3 som tillägg, sen bytte vi foder så de äter fryst färskfoder (Bravo) ett mål om dagen och så annan sorts torrfoder också. Moya fick finare päls vid foderbytet, den blev mycket blankare och när man klipper ner henne är hon inte ens så mattsvart som hon kunde vara förut. Det är blankt ändå in. Men Mira ser likadan ut. Är det någon som upplevt något liknande. Det här började förra vintern och vi tänkte att det kunde vara den kalla vintern och torr luft inne... men det har hållt i sig över sommaren och hösten nu. Hon kliar inte mycket och verkar inte störd av det men konstigt är det!


Kommentarer
Postat av: Susanne och ella

Vilken fin bild på er alla tre. Gillar den skarpt.



Susanne och Ella

2010-11-06 @ 21:54:56
URL: http://caramella.eldea.se
Postat av: Peppar

Vilken bra bild!

/Peppar & matten

2010-11-11 @ 12:43:58
URL: http://peppar-perro.blogspot.com/
Postat av: Åsa

Hej!

Vad fina ni är alla tre.

Jag vet att Marika på kennel Zorrazo har pratat om någon sjukdom som ger tunn päls såsom du beskrev.

Fråga henne.

Vad tråkigt med livmoderinfl på en av dina små valpar.

Ha det så bra!

Åsa

2010-12-04 @ 11:52:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0