Moya klippt

Det är verkligen som att ha två hundar i en när man har perros! Från en lurvig mysig lufs:






 till en smärt och smidig hund på en timme eller två eller vad det nu tar att klippa:

 Moya var ganska långhårig den här gången och jag funderade på om vi skulle spara hennes päls och ställa ut henne på Älvsjömässan i december men jag insåg att den skulle nog inte klara sig i fint skick så länge. Så fram med klippmaskinen och åter igen hade jag glömt att hon var såååå liten! Jag fick lov att ställa mig på vågen tillsammans med henne för att se om hon tappat vikt eller något men det hade hon inte så hon var tydligen så liten förut också :-)


Kommentarer
Postat av: Kickan

Ja nog blir det skillnad på trollen allt;)hon är allt fin hon mamma Moya:)kram Kickan & Carizma

2010-11-02 @ 17:34:20
URL: http://carizmas.blogg.se/
Postat av: johanna o Zoya

hej hej!!

Ja visst blir de små!! Har en hund här som skulle behöva klippas!! Hon börjar bli tovig på bakdelen men jag vet inte riktigt hur jag ska gör...men kanske ska ge det en chans till där vi har klippt henne förut, men det gick ju inte alls lika bra som när du klippte henne!!! Men det är klart att det är bättre när hennes "extra" MATTE KLIPPER HENNE!!! ;-)

hA DET BRA!!!

kram johanna

2010-11-02 @ 22:25:41
Postat av: Susanne, Ella och Zita :-)

Fina, Fina Moya,

Hennes två döttrar sitter här och undrar när jag ska ta mig samman för en kvällspromenad.

Lika svarta/vita och fina, Som snart behöver klippas de också.

Ha en bra helg

Susanne

2010-11-05 @ 21:50:46
URL: http://caramella.eldea.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0