Härligt med jullov

Vi har haft det mysigt med skogspromenader och mycket främmande hemma. Det har blivit mycket social träning för lilla Mitzie. Elina har tagit lite fina bilder igen:
Mitzie är en sådan lättsam och mysig valp. Väldigt cool och social och trevlig. Men hon hänger i våra gamla tanters(Moya och Mira) öron ibland och lyssnar inte riktigt när de säger till henne. Moya och Mira är helt nerrakade mitt i vintern och Moya har ätit penicillin i 14 dagar för en infektion i och under ögat. Det kan ha kommit av ett slag med en järngrind (jag dängde upp grinden i ansiktet på henne och när jag klippte henne några dagar senare såg vi en stor hård knöl under ögat och ögat varade jättemycket.  Det har blivit bra nu med hjälp av penicillinet, både varet och knölen är borta. Skönt, för veterinären trodde nästan det var en "farlig" knöl hon hade.
 
Älskar det här porträttet på Mira. Hon blir 9 år i mars.
 
och den här bilden ser nästan sommarlik ut fast det är mitt i vintern. Moyas högra öga var det som var utsatt och hon har fortfarande en stor vårta eller vagel i ögonkanten. Vi vet inte om vi ska tordas söva ner henne för att ta bort den... hon är ju ändå på sitt 11:e år...
Älskade hund! Vill inte att du försvinner ur våra liv!!
 Det livar upp alla att ha en valp i huset i alla fall.

Mitzie har blivit klippt idag! Hon är 3,5 månad och det var lite tidigt kanske men hon blev sååå fin! Bättre bilder kommer men de här tog jag med mobilen nyss. Vi ska jämna till lite i morgon och ta nya bilder.
 
Före och efter
 
 
 

Kommentarer
Postat av: susanne

Fina lilla Mitzie 😍
Fin hon är och ett otroligt fint kort på min favorit Mira.
Hoppas ni har det bra God fortsättning
Kram
SusElla med massor av Buz

2015-01-02 @ 20:17:54
URL: http://susella.wordpress.com
Postat av: Susanne

Det är som att se Bella när hon var valp... Blir alldeles varm i hjärtat <3
Hoppas att vi får många fler år med våra gamla "perrotanter". Det är ju de som gav oss kärleken till rasen.
Önskar er ett härligt 2015!
Kram Susanne

2015-01-02 @ 21:18:58
URL: http://www.aberlours.se
Postat av: johanna

Ååå så fina bilder!! 💟 prata om att klippa morriz oxå m trodde det va lite tidigt m då kanske jag tar o gör det nästa vecka!! 😊 kram zoya m fam!

2015-01-02 @ 21:40:57
Postat av: Louise

Underbara bilder! Ha en god fortsättning på det nya året!

2015-01-02 @ 22:21:02
URL: http://lamirada.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0