2014

Det känns så konstigt när en person kan vara hemma hos oss på julafton och sedan inte finns mer på nyårsdagen! Visserligen klagade Pers syster på ont i ryggen och åkte till akuten juldagen men att det skulle vara så allvarligt att hon somnade in för alltid natten till nya året kunde vi väl aldrig föreställa oss! Såren från Pers andra systers död för ca 10 år sedan rivs också upp i sådana här tillfällen!

Tårar har fällts och det jobbiga är absolut inte slut än men idag kan jag känna tacksamhet och glädje för allt vi har och jag känner mig förväntansfull på vad det nya året har att erbjuda.
 
Det underlättar också att ha djur när man har sorg! De verkar förstå på sitt sätt och de är glada och livar upp.
Moya ska alltid vara med när vi bäddar sängen och hon bryr sig inte ett dugg om vi bäddar in henne. Det är bara mysigt :-) Älskade Moya!

Vi fick ett jättefint nyårkort av Chintos(Jacinto) familj:
Och Vanilla (C.Hildana) var med i senaste Härliga Hund fick jag höra av andra valpköpare. Kul!
 
Nästa söndag åker jag till Göteborg och gör valptest på dessa underbara individer. Troligtvis blir en av dessa söta tjejer en del av kennel Calmigos :-)
 Det blir nog svårt att välja!
 
Vi börjar nu också längta efter en valpkull här hemma. Enya lär väl komma igång med löpet i januari eller februari hoppas vi.
 
Och så har vi en liten inofficiell utställning inbokad den 11 januari då vi får träffa 5 av våra valpar. Det ska bli så kul!
 
MH är inbokat den 15 juni för 9 stycken av våra avkommor.
 
Annars har vi inte hunnit planera så mycket för det nya året. Men det kommer.
God fortsättning!

Kommentarer
Postat av: Petra Merci & Ester

Massor med kramar till er ...
Ta hand om er alla ..
Petra

2014-01-04 @ 21:15:06
URL: http://www.nogg.se/lufsen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0