Älvsjö 2014

Calmigos Kiwi(Doris), Calmigos Indra (Mercy) och Solhems Bouza do Rei (Buz) ställdes ut från vår kennel i lördags på Älvsjömässan. Doris fick jättefin kritik men Very Good "bara" på grund av att hon hoppade och busade med matte när hon sprang varvet. Buz fick också jättefin kritik och skötte sig utmärkt på sin första officiella utställning men fick "bara" VG för att pälsen var för tovig. Mercy fick superfin kritik och Excellent och blev andra bästa unghundstik.  Doris blev tredje bästa unghundstik och Buz blev tredje bästa juniortik. Här är några bilder som våra underbara valpköpare Hagar och Ola har tagit. TACK! Här är först vår söta juniortik Buz:
Och här har vi Doris (och en tik från LaSirenitas tror jag):
Doris igen:
Och så Mercy:
Man skulle inte komma halv 9 till mässan fick jag surt erfara. Just då var det bilkaos utanför och jag fick stå i kö för att få parkera i ca en timme. Så jag missade helt att se alla hanar tyvärr. Här är bästa championtik 1-4 dock; Ramita de Palma Lisa, Aberlours Shandi, Phansos Jazza(Chantos dotter) och Perro Rizados Anselma.

Halvsyskonen(båda har Ramita de Palma Sancho som pappa)  Buz och Lorenzo gillade varandra! Som ni ser var de inte mycket stilla! Det var även en av Sanchos valpar från hans tredje kull på mässan. Jag såg henne i perromontern men lyckades inte fånga henne på bild.
Jo en stund var de stilla:
Det var fullt i perromontern hela dagen tror jag! Trevliga och fina hundar fick visa upp sig och en mycket fin och proffsig monter tycker jag att det var!
och här är en bild jag knyckt från Susanne när Buz stod i montern tillsammans med Maxi och Yra:
och här är Doris när hon stod i montern och representerade vår fina ras:

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0