Astrid...

När jag lämnade Kayla/Calma på Arlanda för snart 2 veckor sedan till Sabina(Bina), som skulle flyga hem till Tyskland med valpen, fick jag höra en mycket tråkig nyhet!
 
Astrid Fuchs, ordförande i tyska perroklubben, finns inte längre bland oss :-( Hon fick en stroke alldeles för tidigt i livet. Hon var en mycket seriös uppfödare och en mycket ärlig och snäll person. Hon och jag har under många år haft tät mailkontakt och hon svarade tålmodigt och öppet på vad man än undrade över. Hon var mycket kunnig på färggenetik och har lärt mig massor om hur perrons färger ärvs.

Vi blev så väl mottagna när vi var i Tyskland för att para! Hon hjälpte även till med importen av både Emilio och nu senast lilla Kayla. Hennes sista ord till mig i mail var: Bina is getting a girl from you, this really makes me happy!
best wishes!!!
Astrid
Det känns så overkligt och otroligt tomt att hon är borta!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0