Två veckor

Nu har H-kullen blivit två veckor. Elina var här på eftermiddagen och hjälpte mig ta bilder men de får nog vänta tills i morgon att publiceras...
Det har inte varit någon bra dag idag. Först har jag försökt läst uppsatser (nationella prov) men min hjärna orkade liksom inte. Sen råkade jag tappa min alldeles nya smartphone i asfalten så hela skärmen gick sönder!! :-( Sen, nu på kvällen betedde sig Chica mycket konstigt och ville absolut inte gå i valplådan och ge valparna mjölk trots att hennes juver var överfyllt till bristningsgränsen. Valparna var i och för sig jättenöjda men jag förstod att det skulle bli mjölkstockning om hon skulle vänta längre... Jag vet inte vad det tog åt henne och blev orolig att det kanske var kalkbrist för då kan tikar vanka omkring och bli oroliga och hässja och det var precis så hon betedde sig. Till slut lade hon sig utanför lådan och då lade jag dit valparna och de började dia direkt. Mycket konstigt! Kanske var det för varmt. Vi har sänkt värmen nu. Jag bytte allt i lådan också om hon tyckte det luktade om filten. Nu sover alla 7 men Chica har inte varit i valplådan... Hm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0