2012

Jag har slutat avlägga nyårslöften men man kan ju ha lite förhoppningar och mål inför ett nytt år. Jag ska väl försöka använda träningscykeln som står i gillestugan lite oftare kanske... Jag vill börja träna rallylydnad med Moya lite mer "på allvar".

Här står Moya vid vår godislåda i köket och tigger. Hon är väldigt lätt att motivera med både godis och leksak. Ibland är hon så triggad att man inte kan ha godis med sig i träningen.


Hon börjar bli långhårig. Det är väl dags att ta fram klippmaskinen men tyvärr är inte mitt diskbråck i nacken bra än. Fingrarna är inte återställda utan de är fortfarande bortdomnade. Nytt läkarbesök väntar.

Målet med Mira är att föröka hålla henne så pigg och fräsch i lederna som möjligt och fortsätta med uppletande på vårt sätt som hon ÄLSKAR! När hon letar så ser och hör hon absolut ingenting runt omkring sig. Som här när ett gäng valpar som springer runt fötterna på henne:

Hon bara fortsätter att leta.

Sen ska vi försöka hinna med en eller två valpkullar under året också. Om och när det kommer att bli beror lite på när tikarna löper. Vi avslöjar inte mer än så just nu. Det blev hiskeligt tomt när alla valpar flyttat. Jag längtar redan till nästa kull.

För övrigt kan vi rapportera att G-valparna har funnit sig väl tillrätta i sina nya hem och att Dilo, som fick lov att omplaceras, verkar trivas jättebra i sin nya familj.

Vi fick en julbild på Franco (Gacho) som flyttat till Åland:

Så söt!

Hoppas era hundar stod ut med alla fyrverkerier under helgerna. Moya och Mira klarade sig bra men de är lite berörda. De smäller så otroligt mycket hos oss! Hela tiden!

Det sista målet får bli att fortsätta rensning av huset (göra oss av med saker som står framförallt i källaren) och kanske renovera lite här och där...

Kommentarer
Postat av: johanna O Zoya

Hej!!

hoppas allt är bra med er o att du mår bättre!!

Här är det full rulle hela tiden o vi är i huset på landet så mkt vi bara hinner!! Jag var där ute häromkvällen o hade med mig bara zoya...oj vad hon älskade att springa i det höga gräset o leta efter sin favvo boll m snöre!! Sen gick vi in i röran o då tränade vi på att ligga still....hon är ju lite orolig så där o springer o far....men nej nu skulle hon ligga still i rummet som jag var o målade i o efter en stund så låg hon där!! Zvea o Zoya leker hela tiden o jag fattar inte att zoya tröttnar på henne....zvea är på henne hela tiden o de springer o hämta snören o bollar o har dragkamp o de brottas o grejar hela tiden!! <3<3<3 Ha det så bra!! Kram johanna o zoya Ny mailadress!! =)

2012-01-02 @ 21:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0