Härliga sommarbad mm..

Vilken härlig sommar vi har! Det händer lite allt möjligt som har med hundarna att göra. Chanto har haft dambesök igen och den här gången var det söta Ruffa (Perro Rizados Adelina) som charmade Chanto. Så nu hoppas vi att det blir många fina valpar. Jag glömde kameran som vanligt nu för tiden :-( Här är en tidigare bild på Chanto:



Jag har hälsat på och klippt Dolly. Hon blev sååå tokglad när hon såg mig! Sen tittade hon på mig länge, djupt in i ögonen när jag satt och fikade och klappade henne lite :-) Kameran var inte med nu heller så en arkivbild på Dolly får det bli också:



Hundarna ÄLSKAR att bada och häromdagen träffade vi Ann med Chanja och Bosse för att ta ett dopp i Kungsör. Moya hälsar fortfarande på sina valpar på ett alldeles speciellt sätt. Jättekul att se! Både Mira och Moya blev också glada att se Bosse. Chanja är helgalen och kastar sig ut från bryggor. Vi har aldrig tränat detta men jag märkte att Moya lätt skulle gå att trigga att kasta sig ut. Det får bli en annan dag. Vad som mer var roligt var att Mira simmade jättemycket. Hon brukar inte gilla att simma men nu visade hon att hon kunde simma jättesnabbt! Mira har ju också sedan tidig ålder självmant doppat huvudet långt under vattenytan. Detta gjorde hon även nu och letade efter saker på botten av sjön. Det ser för lustigt ut när bara rumpan sticker upp och hon går och letar på botten. Många, långa sekunder är hon under!
Elina tog lite bilder:

Mira och Bosse i täten. Chanja i mitten och Moya längst bak. Så härligt det ser ut!

  

Chanja och Bosse på bryggan, Chanja kastar sig ut och apporterar sin leksak. Duktig tjej! Bosse blir nog imponerad av sin mamma :-)


Här kastar sig Chanja ut igen och de andra tittar avundsjukt på :-)


Mira och Moya apporterar i vattnet.


Hela badgänget: Mira, Moya, Chanja och Bosse. (Tre generationer svartvita)

Det var svårt att sålla bland alla härliga badbilder. Kanske lägger jag ut lite fler i morgon och från poolen också.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Vilken fin bad-bild med 3 generationer! Och visst ser man likheter!!

Ha det gott i sommar (regnet som ikväll) vädret och så hoppas vi på mer bad!

/Sanna & Peppar (som först i år börjat hoppa från vår brygga=)

2011-07-12 @ 21:07:21
URL: http://peppar-perro.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0