Vilken härlig dag!

Idag har vi varit ute i och pimplat. Fyra vuxna och tre hundar. Moya, Mira och goldenkompisen Alva. Hundarna var sååå lyckliga och busiga och njöt i solen ute på isen.

Synd nog hade vi ingen kamera med men jag fick lov att ta några bilder med min usla mobiltelefon för att det var så härligt.

Här ser vi Conny vid sitt pimpelhål. Moya framför och Mira bakom. När vi är ute en hel dag så här och är stilla dessutom har båda vovvarna täcke på sig.

Vi har sparat Miras päls ända sedan tidigt i höstas för att hon skulle hålla sig riktigt varm i vinter (för att försöka förebygga hennes höftvärk). Det har ju varit en väldigt snöig och kall vinter så hundarna har ju inte blivit så smutsiga men igår shamponerade jag Mira. Vilka härliga lockar hon fick efter badet! Mira är väldigt mörkt beige. Hon är ju tecknad som Moya med vit krage och vit svanstipp och allt och det syns verkligen fortfarande.

Hon ser ljusare ut på bilden är vad hon gör i verkligheten


Hon ser ut som en pudel i ansiktet nu för tiden, eftersom det inte växer ut hår på nos, runt ögon, i pannan och under hakan. Jättekonstigt. Jag tänkte att jag får väl klippa henne arbetsklippt :-) Perron har ju faktiskt en arbetsklippning men det verkar inte som att någon är så väldigt intresserad av att påminna sig om den. Bara i Spaninen har vi sett den. Antonio (Ubrique) Har en bild på en arbetsklippt perro i sitt galleri. Provar om det fungerar att länka till sidan här:
http://www.perroaguaubrique.com/gallery/Gallery.html
Klicka framåt när ni kommer till sidan och snart kommer en vit arbetsklippt perro

Det är bara tassarna som ska klippas fram sen är Mira nästan likadan :-)

Kommentarer
Postat av: Lina & Dolly

Mira är så fin nu när hon är långhårig! :)

2011-02-20 @ 22:55:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0