Panterprinsessan Zoya

I morse när jag vaknade tidigt låg det en kolsvart smäcker hund bredvid mig med huvudet på Pers kudde (Per är på fiskeresa så hans säng är för tillfället tom) och sträckte ut sig i hela sängen. Bärnstenarna runt halsen gnistrade i morgonsolen som sken in genom fönstret. Namnet "Panterprinsessa" dök plötsligt upp i mitt huvud. Varför kan man undra. Eller kanske inte. Det är synd att man inte alltid har en kamera bredvid sängen. Hon såg verkligen ut att njuta, härliga Zoya!

Även Zoya har badat i poolen idag. Vi har ingen grunddel i poolen så vi fick bära i henne och så simmade hon till kanten direkt och ville upp. Per har försökt fixa diverse trappsteg och flytbryggor som hundarna ska kunna använda att gå upp på men de envisas med att simma till ett ställe mitt på poolen och eftersom vi alltid är med när de får bada så stöttar man dem lite bakom nacken bara och så kommer de lätt upp ur poolen.

Det är fler som har frågat hur Moya kommer upp på flytsakerna i poolen och hon hoppar helt enkelt ut på dem när de flyter in till kanten i poolen. Men hon tittar alltid på oss först för att be om lov. Sen när de närmar sig kanten igen hoppar hon av :-) Hon har alltid varit våghalsig, Moya. Mira vågar sig inte ut på flytsakerna och hon simmar inte gärna heller. Hon tycker mest om att bada i grunt vatten där hon kan leta leksaker på botten. Ja, de är roliga de små liven. Och olika, och kul är väl det :-)

Mira och Zoya fortsätter krampartyt och Moya accepterar Zoya helt och fullt. Ikväll var vi vid stora ängen igen och samma tokrace upprepade sig som härom kvällen. Nu såg jag att även Zoyas svans blir rak när hon springer så där fort. Zoya är snabbast av de tre och hon är så lik pappa Chanto i stilen när hon leker och far omkring.


Kommentarer
Postat av: johanna o Zoya

Zoya trivdes nog alldeles utmärkt bredvid dig i sängen!! Nu längtar jag ihjäl mig men i eftermiddag ska jag få träffa min PANTERPRINSESSA!! (passande namn du kom på!!)

Så hon har badat oxå -kul!

Vi ses!

kram johanna

2010-06-30 @ 07:22:26
Postat av: Susanne Hall

Suck så roligt det hade varit att få träffa henne... så himla trevlig och väluppfostrad. Hatten av för Johanna som gjort ett förstklassigt jobb med henne!

Kram, S

2010-07-01 @ 23:25:14
URL: http://www.aberlours.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0