Edilia

Edilia från E-kullen hälsar på hos oss några dagar. Hon är en mycket trygg och självständig liten tös som finner sig väl tillrätta med Moya och Mira.


Så sööööt är hon också!


Moya nosar av henne lite efter ett tokrace på gräsmattan. Hon busar på precis samma sätt som sin mamma Dita. Det är förresten inte enda likheten med mamma. Hon är som en liten svartvit miniDita :-)


Alla valpar i E-kullen har nu varit och fått 12-veckorssprutan och blivit vägda. De är väldigt jämna viktmässigt. Mellan 6,1 kg och 6,5 kg väger alla utom Emilio i Tyskland som är lite tyngre med sina 7 kg. Men det är ändå mindre än vad valparna i D-kullen vägde vid 12 veckors ålder. Där vägde den lättaste 6,9 kg och den tyngsta 8,8 kg! Det ska bli spännande att se hur de små liven utvecklas.


Kommentarer
Postat av: susanne och Ella

Underbart söt :-)

Jag kasnke kommer och kidnappar henne för lite gos :-)



kramar

Susanne och Ella

2010-06-18 @ 13:20:57
URL: http://calmigoscaramella.blogg.se/
Postat av: Anna Eman

Vilken jättegullig lite vovve. Jag blir förstås ändå mer sugen på en egen när jag ser sådana bilder. Barnen tycker mamma Carizma är sötare än sina valpar, vilket bådar gott för framtiden. Dom växer ju ganska fort. Själv läser jag nu min fjärde hundbok i dressyr och valpskötsel. Ha det bra!! /Anna

2010-06-19 @ 15:05:46
Postat av: Kickan

Oj va sööt hon är lilla Edilia..fint passande namn har hon oxå...Moya o Mira är väl så gulliga med alla valpar..



Va kul att Eman barnen tycker att Carizma är sötare än sina valpar va gulligt:)

Ha en skön Midsommar Ulrika hälsa familjen.... kram kickan

2010-06-23 @ 19:07:49
URL: http://carizmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0