Så nära, Susanne!

Idag har Susanne P och hennes CaramELLA (från vår C-kull) tävlat i lydnad igen! Det gick jättebra, men tyvärr nollade de ett moment så poängen räckte inte till ett första pris.Nu håller vi tummarna inför morgondagen....
Anna och Rolex tävlade också och de klarade första ettan! Grattis, grattis!!


Fina Ella i somras.

Tänk så duktiga valpköpare vi har! Jag önskar att jag själv hade lite mer intresse av lydnad och tävling men jag tycker rallylydnad och agility och annan sorts träning där det inte är så petigt är mycket roligare. Antagligen är jag väl mer slarvig som person :-)


Kommentarer
Postat av: Nanna

Hej.Synd för Ella och Susanne när det var så nära!

Håller med om det där med att det är svårt med motivation (från matten, dvs mig)när det blir så exakt med momenten.Får personligen mest utbyte av agility, söka svamp mm.Jag är väl oxå en slarver;)

Har planer på bättring, men vi får väl se.Kul att Chanto skall bli pappa igen!Kram från Sme'backen!

2010-02-06 @ 17:50:24
URL: http://la-sirenitas.se
Postat av: Susanne

I början är det trögt, men när det har gått bra några gånger så blir man faktiskt taggad. Ni borde prova!! Grattis till Susanne som var så nära!

Kram, S

2010-02-07 @ 08:28:26
URL: http://www.aberlours.se
Postat av: Carina Sundberg

HEJ!

Jag trodde nästan att jag var den enda "slarvmajan" som inte tränar lydnad! Det är alldeles för petigt för mig, Jag hittar inte glädjen i denna millimeter sport. TUR det finns något för alla. GRATTIS alla som jobbar med sina hundar på ett eller annat sätt, oavsett premier, ni gör både er själva och hunden glada.

Nu väntar vi otåligt på att snön ska försvinna så vi kan komma ut i skogen och träns spår och sök igen. Det är visserligen roligt med miljösök, men nu längtar vi till skogs!



CARINA och ZALLE

2010-02-10 @ 12:29:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0