God Jul!

Lite sen julhälsning men det har VERKLIGEN varit fullt upp. Elina fyllde 18 år den 22:a december så då hade vi stort kalas här hemma och så hade vi jul hemma hos oss också. Mitt i alltihop var Diza i ett tidigt höglöp och skulle besöka Chanto. Vilken tur att Mona och Tuula (och vovvarna förstås) klarade sig utan mig! Så nu hoppas vi på nya Chantovalpar om ca 2 månader. Här är en bild på en av hans döttrar med tiken Lene. Hon heter Phansos Rock 'n roll och kallas Jazza:


Två av våra "valpar" skulle stå i rasmontern på stora hundutställningen i Älvsjö förra helgen men Ella, som var den ena, började löpa så hon fick stanna hemma. Däremot charmade nog Zita (Carmenzita) några eventuella valpköpare i montern. Vi ska se om jag få tag i några bilder på detta.

En kall och snöig vinter är det och vi har varit livrädda för att Mira ska få lika besvärligt med sina höfter som förra kalla vintern. Vi har varit jättenoga med att hålla henne varm med täcke och peppar, peppar så har hon klarat sig skapligt hittills. Inga sjukdomar är ju roliga men tänk, att om jag fick välja skulle jag tusen gånger hellre vilja att hon hade katarakt och såg dåligt eller hade tyroidea så hon kunde äta medicin så hon var ok än att ha mer eller mindre värk varje dag i hela sitt liv och ha ett instabilt bakställ!

Vi har fått jättemånga, fina julkort. Tack alla! Vi lägger ut två stycken här som inte blir publicerade någon annan stans och det är från brorsorna Dios och Zigge(Diablo) med familjer.







Kommentarer
Postat av: anna

Tack för senast, vad roligt att träffa er alla igen. Härliga hundpromenader i snön efter julmaten. Kram Syrran

2010-12-28 @ 08:43:30
Postat av: Kickan

Hej på Er God fortsättning och ett härligt

Gott Nytt År.. söt tjej lilla Jazza..Vi håller tummarna för Diza o Chanto nu då:)hoppas Mira får må skapligt bra i vinter..

Gratta Elina från oss ha det gott

kram Kickan& Carizma

2010-12-28 @ 09:13:43
URL: http://carizmas.blogg.se/
Postat av: Susanne och Ella

Grattis och kram Elina i Efterskott.

Jazza är ju jättefin, Redan börjar det synas "snören" häftigt. Jo Ella löper och löpte när vi skulle stå på mässan, Jag trodde hon var i början av sitt löp, men hon sköter det så snyggt så när jag väl börja fatta att hon faktiskt löper så är det mer åt höglöpshållet än i början :-)

Ha ett riktigt gott slut på 2010 kram Susanne och Ella

p.s.Hoppas, Hoppas Mira får en bra vinter och vi kommer följa utvecklingen på Chanto/Diza mötet på båda era bloggar :-)d.s.

2010-12-28 @ 09:49:14
URL: http://caramella.eldea.se
Postat av: Carina Sundberg

Hej och god fortsättning!

Jag håller fullkommligt med dig vad gäller höfter.

Vi måste komma i håg att perron är en aktiv hund som behöver ha alla sina leder på topp. Jag har vurmat för detta så länge jag kommer i håg och då ska du veta att det är chowchow jag hållit på med och dom är ju inte alls lika aktiva, men kan lika för benat lida svårt av sina dåliga leder.

En perro som pga höfter el dyl inte kan leva ett aktivt liv är en olycklig perro.

Önskar dig och de dina ett riktigt gott nytt år!



CARINA och ZALLE,CHILI

2010-12-28 @ 14:15:44
Postat av: Anna Nygårds

Aha....så det lilla pälsmonstret var en Chanto valp. Söt var hon men domaren var läskig.Hoppas ni får ett riktigt gott nytt år! / Anna & Rolex

2010-12-30 @ 10:55:57
URL: http://www.nogg.se/annaochrolex
Postat av: Karin Bjartmar

Tjenis!

Snygga Zigge, vad trevlig han är. Karin

2011-01-18 @ 19:18:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0