Dolly hälsar på

Den här helgen som var har Dolly (Calmigos Dorisa) bott hos oss. Det var jättekul att få rå om henne en helg! Hon har skött sig superbra! Hon är glad, lekfull och kramgo :-) Moya och Mira gillar henne också och hon tycker det är jättespännande med de "stora" hundarna. Hon kommer verkligen ihåg alla i vår familj och vill kramas helst hela tiden. Elinas pojkvän blev också accepterad som att han hörde till familjen. Däremot tokskällde hon på min mamma när vi skjutsade henne i vår bil och Dolly var bak i buren. Men så fick hon en godisbit och då blev hon tyst. Hon är trygg i sig själv, hon har inget behov av att tassa efter mig hela tiden utan lägger sig och sover själv i hallen.

Vi har varit på skogspromenader och vovvarna har busat i snön på vår tomt och letat leksaker. Men Dolly jagade mest Mira när hon sprang och letade. Hon verkade tro att Mira lekte med henne :-)

Jag har också klippt Dolly och hon var ganska tovig/luddig i pälsen så det tog lite tid men hon var otroligt duktig och tålmodig! När man kom till ansiktet och tassarna så trilskades hon lite, men vilken skillnad mot första klippningen som var rena brottningsmatchen för att hon var så envis och inte ville! :-/

Jag lyckades fånga henne i ett av sina tokspratthopp. Ingen tass är i marken. (Det blev lite mörka bilder)


Hon är ju ca 1,5 år nu. Jag ser inte mycket av mamma Chanja i hennes utseende. Tidigare har jag mest tyckt att hon har varit lik pappa Lukas men nu när jag klippte henne så slog det mig plötsligt hur lik hon är mormor Moya i mycket! De är exakt lika stora och har väldigt lika kroppsform. Huvudformen och ansiktsuttrycket är mycket lika men man lurar sig lite på färgen. Dolly håller på och blir mer blekt i den bruna färgen men har kvar mörkt brunt just runt ögonen. Hon påminner om en liten tvättbjörn :-)



      
Men när det gäller vissa rörelser och så svansföringen då tänker man på.... 
Pappa Lukas:


Och söta Dolly:


Den här bilden är dock tagen i somras när hon var och hälsade på. Jag kom inte ihåg att ta fram kameran innan klippningen den här gången. Konstigt, det känns som att det har hänt förut... sicken lat fotograf jag har blivit efter att ha blivit servad av dotter Elina i många år.


Kommentarer
Postat av: Lina

Hej! Vilka fina bilder du tagit!

Behöver jag ens nämna att vi fick hem en riktigt trött tjej? :) Men hon lärde sig nog lite av Mira för nu har hon förstått att om man kommer tillbaka med leksaken får man springa och hämta den en gång till! Så det är väldigt mycket lek med leksaken nu! :)

Från att bli kallad yrvädret Dolly (vilken hon i och för sig fortfarande är) så heter hon numera Tvättbjörnen Dolly. :)

Kram Lina & Dolly

2010-12-15 @ 17:30:15
URL: http://thelifeofdolly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0